250px-gankutsuou_promotional.jpg
Siklara barátom ajánlotta ezt a kiváló animét, mikor nem tudtam, hogy mit nézzek. Egyébként is rajta volt a listámon, de ő nagyon jókat mondott róla (az egyik ok Jouji Nakata) XD és mivel amúgy is hasonló az ízlésünk, így gondoltam nem árt előrébbvenni a listámon (ami több esetben is bebizonyosodott, hogy nem rossz ötlet). 😀
Az anime a híres Alexandre Dumas regény alapján készült, csak az egészet áthelyezték valamikor 5038 környékére. 😀 Érdekes az alapszituáció mivel a társadalom feudális módon él (bárók, grófok, stb.), de a technológiai fejlettség iszonyatosan magas. Ez az egyik indok, amiért meg kell nézni az animét. A másik a hihetetlenül izgalmas, és fordulatos történet. Ahogy említettem egy regény alapján készült, szóval igazi újdonság nem hinném, hogy lenne benne (mondjuk én nem olvastam a könyvet, de el fogom). De így is ami megtörténik az animében, az valami lenyűgöző! A Gróf mindent annyira pontosan kitervelt, minden annyira simán megy az ő szemszögéből, hogy a bosszújának el kellett buknia. Pedig először még szimpatizáltam is vele, és ami érdekes, hogy az anime végén újra megkedveltem. Nem szokott velem ilyen előfordulni, nem szoktam megváltoztatni a véleményem egyes szereplőkről, de igazából bajban lennék, ha megkérdeznék tőlem, hogy most mit gondolok a Grófról. XD De nem csak a Gróffal vagyok így, hanem Morcerf tábornokkal is. Szóval eléggé megtépázta a gondolataimat ez az anime. 😀
De itt még nincs vége, ugyanis még rá sem tértem a zenére és a grafikára sem! A másik indok, amiért elkezdtem az a grafikája volt. Mindig is vonzottak a különleges, egyedi grafikájú animék, de még egyik sem volt rám ekkora hatással! Először nagyon furcsa volt, mert árnyékolás nem nagyon volt a szereplők ruháján, mert az egész egy nagy textúra volt, és amikor mozogtak, akkor a ruhája nem mozdult, csak a körvonal. Az egész grafika a statikus, és dinamikus elemek keveréke. De még mindig nincs vége a lelkendezésnek, mert még nem is beszéltem a többi CG-ről. Aki nem szereti a CG-s animéket, azok nehogy feketelistára vegyék a Gankutsuou-t, mert iszonyat sok benne a számítógépes effekt! Hihetetlen képi világban lesz része annak, aki megnézi az animét, ezért javaslom mindenkinek, hogy a KAA féle DVDRIP-et szedje le, mert az megfelelő minőségű, és felbontású ahhoz, hogy a grafikát gyorsabban meg tudjuk szokni/szeretni. Nekem már a közepén fel sem tűnt a különbség a hagyományos típusú, és e CG-csoda közti különbség. 😀
És a zenéjéről is csak lelkendezni tudok. Az ending nem lett annyira jó, de az op, és a többi felcsendülő dallam gyönyörű!

Akárki, akármit mond ez egy alapmű. Mind grafikailag, mind zeneileg, mind történetileg kiemelkedik az átlagból, és olyan magasra rakja a mércét, hogy a megnézése után nem biztos, hogy úgy lehet élvezni más animét, ahogyan eddig.
snapshot20070305222730.jpg snapshot20070305222811.jpg snapshot20070305223038.jpg snapshot20070305223138.jpg snapshot20070305222236.jpg snapshot20070305222347.jpg